Faceți căutări pe acest blog

joi, 23 decembrie 2010

Sărbătoarea Bibliotecii "Nicolae Iorga"

Miercuri 22 decembrie 2010, o zi minunată, plină de emoţie şi satisfacţia împlinirii. Biblioteca „Nicolae Iorga” a împlinit 5 ani de la inaugurarea noului sediu şi atribuirea numelui marelui istoric român „Nicolae Iorga”.
Într-o atmosferă de sărbătoare, cu vocea plină de emoţie, am deschis întâlnirea prilejuită de această aniversare, mulţumind invitaţilor care au avut plăcerea de a mă onora cu prezenţa în prag de Crăciun şi de a fi alături de mine la împlinirea unui cincinal.
Am avut deosebita plăcere de a înmâna foştilor bibliotecari, ai bibliotecii comunale, Diplome de recunoştinţă pentru eforturile depuse în păstrarea şi conservarea fondului de carte. Au primit mulţumirile şi respectul meu Teodorescu Marieta, Moscovschi Mircea, Cânţa Vasile Adrian şi nu în ultimul rând, cea de la care am preluat inventarul bibliotecii, Râşchitor Maria. 


În decursul celor 14 ani de activitate, am avut alături de mine oameni minunaţi, care au înţeles adevărata putere a cărţii şi m-au sprijinit în toate demersurile, fie pe plan biblioteconomic, fie ca bibliotecar. Am simţit 
nevoia să mulţumesc şi celor care m-au susţinut şi au fost mereu aproape de biblioteca „Nicolae Iorga”, oferindu-le Diplome de recunoştinţă pentru implicarea în îndeplinirea misiunii bibliotecii. Astfel am început prin a mulţumi: domnişoarei Doina Lelia Postolache – director al Bibliotecii Judeţene „Panait Cerna” Tulcea în anul 2005, anul inaugurării noului sediului şi cea care a propus ca Nicolae Iorga să fie patronul spiritual al bibliotecii; doamnei Liliana Colesnicenco – bibliotecar metodist în 2005, care mi-a suportat lamentările, pe holurile Bibliotecii Judeţene dar care m-a încurajat şi m-a susţinut mereu; domnişoarei Elena Nurciu şef de birou C.I.C. care este alături de mine şi care ori de câte ori o solicit îmi răspunde prezent, ba mai mult, aduce şi un plus în activităţile bibliotecii, printr-un invitat surpriză sau prin materiale inedite; domnului Ovidiu Ghionu – directorul Bibliotecii Judeţene „Panait Cerna”, care mi-a făcut o mare surpriză, neconfirmând invitaţia dar venind împreună cu celelalte colege pentru a fi alături de noi la această sarbătoare.

Pe această cale mulţumesc tuturor colegelor şi colegilor din Biblioteca Judeţeană care sunt alături de mine, mă sprijină şi imi dau putere de muncă prin vorbele calde şi aprecierile primite.

Nu mă puteam opri aici cu mulţumirile, pentru că am oameni minunaţi şi mai aproape de mine, nu tocmai la Tulcea, este vorba de doamna Împuşcatu Antoaneta – director la Şcoala Generală cu clasele I-VIII „Ion Creangă”, care în fiecare zi de miercuri mă primeşte în şcoală pentru a prezenta o carte copiilor sau pentru a face o recenzie şi de fiecare dată când cer ajutor primesc o mână întinsă, uneori chiar mai mult, împreună organizând diverse şi fructuoase activităţi cultural-educative.


Ultima diplomă oferită, dar nu pentru că nu merită, a fost pentru o persoană aparte, aşa cum am spus şi la momentul înmânării diplomei, este persoana care mă enervează cel mai tare, care mă supără până la lacrimi şi care refuză orice solicitare până în ultima clipă,  este persoana care mă face să plând de nervi, de supărare dar şi de fericire atunci când totul se termină cu bine, este persoana datorită căreia după 14 ani de activitate am reuşit să sărbătorim biblioteca comunală, să arătăm celor interesaţi şi celorlalţi, că se poate, că există oameni care au respect pentru carte, pentru cultură, pentru oameni dar mai ales pentru viitor asigurând copiilor, tinerilor, condiţii optime de informare, atât prin mijloace clasice, cărţi, reviste, ziare cât şi prin mijloace moderne, dotând biblioteca cu calculatoare conectate la internet, de care oricine se poate folosi în mod gratuit. Această persoană este domnul Viorel Chiriţă - primarul comunei noastre, căruia îi mulţumesc din suflet pentru implicare în dezvoltarea şi modernizarea bibliotecii „Nicolae Iorga”, care din anul 2004, de când a fost ales, investeşte în bibliotecă (şi nu numai) timp şi bani pentru ca toţi cetăţenii să beneficieze de condiţii decente de informare.


Fiind o zi aniversară, omul zilei, cel care a mijlocit această aniversare, domnul primar Viorel Chiriţă, a făcut şi onorurile deschizând şampania şi oferind câte un pahar(de unică folosinţă) tuturor participanţilor cu urarea de a ne revedea şi la aniversarea de 50 de ani.
Pentru mine a fost o zi minunată, plină de emoţie în care am avut parte de bucuria îndeplinirii unui vis frumos. Am fost extrem de onorată la primirea felicitărilor şi a cuvintelor frumoase care mi-au fost adresate de toţi participanţii. M-am simţit apreciată şi preţuită, motiv pentru care voi munci mai mult şi mai bine pe viitor.
Mulţumesc presei şi în special domnului Petru Ţincoca pentru articolul publicat.
Am avut şi un participant special în zi aniversară, nepoţelul meu de 4 ani şi 9 luni, care a întreţinut toate invitatele mele.
Pe scurt: Fericită, mulţumită, împlinită şi cu poftă de muncă...după concediul de odihna.
Sărbători fericite tuturor şi un an nou fericit plin de realizări, sănătate multă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu